سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی بازیهای کامپیوتری

نظر

گرافیک : شاید اولین چیزی که از گرافیک بازی به چشم می آید ، نورپردازی عمیق و طبیعی روی ماشین ها و البته محیط بازی باشد - تنوع ماشین‌ها بالاست و 500 ماشین موجود در بازی همراه با 26 پیستی که پذیرای این ماشین ها هستند با جزئیات بالا طراحی شده اند - بازی در زمان های مختلفی از روز مانند غروب یا طلوع آفتاب اتفاق می افتد که حس این زمان ها با طراحی خوب آسمان و تغییر نحوه نورپردازی بازی به بهترین شکل ممکن به بازیکن منتقل می شود - علاوه بر اینکه ظاهر ماشین ها عالی طراحی شده اند و با نمونه های واقعی تفاوت چندانی ندارند ، داخل کابین آنها هم از جزئیات قابل قبولی برخوردار است ، حتی برای بعضی از ماشین های گران قیمت و معروف اجزای داخلی مانند موتور و قطعات دیگر هم طراحی شده که در بخش Autovista می توانید این اجزا را از نزدیک ببینید - بخش Autovista یک بخش سرگرم کننده است که در آن تنها به بررسی ماشین ها از زوایای دلخواه می پردازید ، البته تعداد ماشین های این بخش محدود است ولی همین تعداد محدود هم برای لذت بردن از این بخش کافی است ، در Autovista می‌توانید اطراف ماشین خود راه بروید ، در آن را باز کنید ، کاپوتش را بالا بزنید و خلاصه مانند واقعیت به بررسی قسمت های مختلف ماشین خود بپردازید - برخلاف تنوع بالای ماشین‌ها ، تعداد پیست ها به عدد 26 محدود شده و تعدادی از این 26 پیست هم تفاوت چندانی نسبت به هم ندارند ، اگر بازی Forza 3 را بازی کرده باشید با بسیاری از این پیست ها آشنا هستید ولی سازندگان این پیست ها را به گونه ای جدید طراحی کرده اند تا حس تکراری بودن به شما دست ندهد - بخش طراحی و نقاشی ظاهر ماشین ها دارای جذابیت و تنوع خاصی است که می تواند شما را ساعت ها مشغول خود بکند ... 18
صدا : صدای موتور ماشین ها تنها بخش مهم یک بازی شبیه ساز رانندگی است که Forza 4 در این بخش خوب می درخشد - مانند نسخه قبل حرفه ای های دنیای ماشین می توانند از روی صدای موتور ماشین نام ماشین را حدس بزنند و حتی مدل و سال دقیق ساخت آن را هم بفهمند - موزیک های منوها یا موزیک هایی که در پس زمینه مسابقات پخش می شوند هم دارای تنوع و کیفیت بالایی هستند ... 18

گیم پلی : بازی یک شبیه ساز واقعی ماشین سواری است ولی با امکاناتی که در اختیار گیمرهای عادی می‌گذارد می تواند برای کسانی که به بازی های شبیه ساز رانندگی علاقه ای ندارند هم لذت بخش باشد - شما می توانید تمام تنظیمات کنترلی بازی را شخصی سازی کنید ، مثلا تعیین کنید که سر پیچ ها بازی از سرعت ماشین شما بکاهد تا از مسیر خارج نشوید یا خود بازی پیچ را برای شما رد کند ، دستی یا اتوماتیک بودن دنده اتومبیل ها را تعیین کنید و میزان تاثیر Damage ماشین ها در هسته گیم پلی را تنطیم کنید - هندلینگ اتومبیل ها به صورت کاملا حرفه ای با یکدیگر فرق دارد و نحوه کنترل ماشین های قدیمی و دهه هفتادی با سوپر اتومبیل های سال 2011 بسیار متفاوت و متنوع است - Level شما با انجام مسابقات مختلف و به دست آوردن XP ارتقاء می یابد و با ارتقای سطح شماست که ماشین های گران تر و قوی تر آزاد می شوند - حتی می توانید Save های خود از بازی قبلی را هم به این بازی انتقال دهید تا دیگر مجبور نباشید Level خود را از صفر ارتقاء دهید - شرایط محیطی متنوع نیستند و این عامل باعث شده تا کنترل ماشین ها در دراز مدت خسته کننده و تکراری بشود - هوش مصنوعی رقبا در بهترین حالت ممکن قرار دارد و آنها در عین حال که شما را به چالش می کشند ، سعی دارند از شما سبقت گرفته و نفر اول باشند - اگر محیط های برفی  بارانی یا گِلی هم در بازی گنجانده می شد ، لذت رقابت ها و به هم کوبیدن ها چندین برابر می شد - ارتقای اتومبیل ها یکی از بخش های جذاب بازی است ، شما تقریباً همه جای ماشینتان را می توانید تقویت کنید ، از موتور و لاستیک ها  گرفته تا رینگ و فیلتر هوا - البته ارتقای قطعات ریز ماشین کار ساده‌ای نیست و استخوان شکسته‌های سبک ماشین‌سواری هم با ترس و لرز به ارتقای این قطعات می پردازند ... 17

بخش آنلاین : یکی از بهترین بخش های بازی بخش آنلاین آن است . بخشی که در آن می توانید ماه ها سرگرم شوید و با دوستانتان به رقابت بپردازید . امکان تشکیل گروه های مختلف در این بخش وجود دارد . اعضای هر یک از گروه ها می توانند ماشین های خود را در اختیار دیگر اعضا قرار دهند یا حتی می توانند با کمک یکدیگر به ارتقاء و تقویت اتومبیل ها بپردازند . کارهای زیادی می توانید در بخش آنلاین بازی انجام دهید ، از ثبت زمان بهتر در هر مسیر گرفته تا تشکیل رقابت های گروهی برای رسیدن به رده ها و Level های بالا .

کینکت : کینکت در جای جای بازی به درد می خورد . می توانید منوی بازی را بوسیل? صدای خود کنترل کنید یا حتی کنترل ماشین‌ها را در دست بگیرید . وقتی که در بازی کنترل ماشین را با کینکت به دست می گیرید ، مجبور نیستید که گاز بدهید یا ترمز بگیرید ، بازی گاز و ترمز را برای شما انجام می دهد و شما فقط باید دستان خود را مانند فرمان در جلوی خود گرفته و به کنترل ماشین بپردازید . با استفاده از قابلیت Head Tracking در بطن مسابقات می توانید از داخل کابین اطراف خود را نگاه کنید و در پیچ‌ها بهتر عمل کنید . کینکت در بخش Autovista هم به درد می خورد که لذت وارسی ماشین‌ها در این بخش با کینکت چندین برابر می شود .

نکات مثبت : گرافیک خوب ، صداگذاری عالی برای موتور ماشین ها ، بخش آنلاین پربار ، ارتباط خوب با کینکت ...
نکات منفی : تکراری شدن گیم‌پلی بعد از گذشت مدت طولانی ...

سبک : Racing Simulation
سازنده : Turn 10
ناشر : Microsoft
درجه سنی : 3+

ارزش : 17


نظر

معرفی بازی tomb reader square enix

چه دوستش داشته باشید و چه از آن متنفر باشید، نمی توان حضور لارا کرافت (Lara Croft) را در بازی های کامپیوتری نادیده بگیرید. شخصیتی که سال ها در نسخه های متفاوت سری بازی های Tomb Raider حضور داشته است. عدم موفقیت نسخه های جدید این عنوان محبوب، باعث شد تا استودیوی بازیسازی Crystal Dynamics به فکر بازسازی این سری از بازی ها بیفتد. بازی هایی که نیاز به یک تغییر اساسی داشتند تا دوباره به روزهای شکوه گذشته بازگردند. لارا کرافت شخصیتی قوی، مستقل و باهوش دارد. Crystal Dynamics تا این لحظه موفق شده که این سری از بازی ها را با عرضه سه گانه و نسخه های دیگر زنده نگه دارد.

اما به تازگی به این نتیجه رسیده که این سری از بازی ها به ویژه شخصیت اصلی آن در طول زمان اصلاً کامل نشده بودند و لارا کرافت اکنون به یک ایده توخالی تبدیل شده است. زمانی که صنعت بازیسازی در حال پیشرفت و تکامل است و تجربه های جدیدی را به همراه می آورد، این استودیو فهمید که در یک جنگ صلیبی قرار گرفته است. آن ها تصمیم گرفتند که سری بازی های Tomb Raider را از نو بازسازی کنند و داستانی جدید را برای آن خلق کنند. تیموتی لانگو (Timothy Longo) کارگردان این سری از بازی ها به این موضوع اشاره می کند که شخصیت های ممتاز، چه قهرمان باشند و چه نباشند، برای یک زمان بخصوص طراحی شده اند. این موضوع زمانی به چشم می آید که شما یک سری بازی را پیش رو داشته باشید

بازی ها باید در زمان، تکامل پیدا کنند. اگر این کار صورت نگیرد، شما شکست می خورید. CD روی این موضوع تأکید دارد که آن ها کاری بزرگ انجام می دهند که بسیار متفاوت است. این استودیو فهمید که برای دوباره سازی این بازی، نیاز دارد که یک لارا کرافت جوان تر را به نمایش بگذارد. شخصیتی که به کلی با طرح اولیه ای که همه بازیکنان آن را می شناختند، متفاوت باشد. شاید این موضوع خیلی از بازیکنان را ناراحت کند، چرا که آن ها این شخصیت را به همان شکل قدیمی دوست داشتند، اما اینبار Crystal Dynamics دست به ریسک بزرگی زده و شخصیتی جوان تر خلق کرده که بازیکنان برای آن اهمیت بیشتری قائل باشند.

لانگو در صحبت هایش به این موضوع اشاره می کند که این بازی یک داستان Survival دارد که کاملاً منحصر به فرد و جدید است. هدف ما این است که همه بازیکنان با شخصیت اصلی ارتباط برقرار کنند و برای همه باورپذیر باشد. اینبار شخصیت جدید جذابیت های ظاهری آنچنانی ای ندارد، اما شخصیتی به وجود آمده که شاید خیلی ها تصور آن را هم نمی کردند. Crystal Dynamics برای اینکه این شخصیت را خلق کند، باید لارای قبلی را از بین می برد. همان طور که گفته شد، شخصیت جدید، فردی باهوش، قوی و زیبا است که حتی برای زنان هم باورپذیر است. شخصیت جدید دیگر شکست ناپذیر نیست و یک انسان معمولی است. خون ریزی می کند، بدنش کبود می شود، از ترس یا از ضعف می لرزد و حتی گریه می کند. اما به طرز شگفت انگیزی رو به جلو حرکت می کند و انگیزه زیادی دارد. عشوه و لبخند او با درد و ترس عوض شده و این ها چیزهایی هستند که برای تغییر این شخصیت لازم بودند.

طراحی جدید لارا کرافت کار بسیار سختی بود، چرا که اصل این بازی ها به این موضوع بستگی داشت. زمانی که یک شخصیت معروف را جلوی خود داشته باشید که همه او را می شناسند و سال ها او را با این چهره دیده اند، ایجاد تغییرات در او بسیار سخت می شود. اولین موضوع، این است که تغییرات چهره او باید با دقت صورت می گرفت. بزرگترین چالش Crystal Dynamics پیدا کردن مدلی بود که هم جدید باشد، هم به نمونه گذشته شبیه باشد، هم آسیب پذیر و قوی باشد و هم باهوش و زیبا باشد. برایان هورتون (Brian Horton) که کارگردان ارشد این استودیو است در اینباره می گوید: "برای من، طراحی هر شخصیت با اینکه او چه کسی است و چه انگیزه هایی دارد، شروع می شود. پس از اینکه سرگذشت او را خواندیم، هدف ما این شد که او را بسیار باورپذیر کنیم.

ما می خواستیم دختری خلق کنیم که هنوز آشنا باشد، اما بازیکنان بخواهند خصوصیت های ویژه او را پیدا کنند. نوع نگاه کردن او و چیزی هایی از این دسته باعث می شود که شما برای شخصیت جدید اهمیت قائل شوید. این اولین هدفی است که ما دنبال می کنیم. کار را با کشیدن طرح های اولیه شروع کردیم. طراح ها شروع به کشیدن شخصیت های جدید کردند و المان های تازه ای به آن اضافه کردند که او را به شخصیت جدیدی تبدیل می کرد. تغییرات در ظاهر فیزیکی او، یکی از موارد مد نظر ما بود. سعی کردیم لب ها، چشم ها، بینی و گوش هایش را به شکلی طراحی کنیم که ارتباط بسیار خوبی با هم برقرار کنند. تمام این قسمت ها باعث شدند تا ما چهره جدیدی را در اختیار داشته باشیم. این موضوع که شخصیت جدید باید باورپذیر و ساده باشد هم یکی دیگر از قسمت هایی بود که برای طراحی آن باید در نظر گرفته می شد."

آقای هورتون در صحبت هایش گفت: "به طور معمول در فیزیک شخصیت لارا کرافت اغراق زیادی صورت گرفته بود. اما می خواستیم او را به دنیای واقعی برگردانیم و او را تا جایی که می شد خاکی کنیم. برای همین، تصمیم گرفتیم طراحی لباس های او هم معمولی باشد. لباس هایی که به طور معمول همه از آن ها استفاده می کنند و چیزهای عجیبی نیستند." شاید خیلی ها بگویند که این تغییرات باعث شده که شخصیت بازی دیگر جذابیت نداشته باشد، اما هورتون در اینباره جواب خوبی داشت. او گفت: "قرار نیست با جذابیت، بازی کرد. جذابیت بیش از حد، تأثیری در بازی نخواهد داشت و این موضوع فقط برای برخی از بازیکنان اهمیت دارد. شخصیت بازی در حد معقولی زیبا است و این موضوع جذابیتی به اندازه و طبیعی به او داده است." زمانی که قرار است داستان یک لارای جدید را به دنیا معرفی کند، همه دنیا منتظر هستند که ببینند استودیوی Crystal Dynamics چه کاری می کند. چشم ها به روی این استودیو متمرکز شده تا ببینند نسخه جدید این شخصیت می تواند همانند مدل قبلی به محبوبیت برسد یا خیر؟

صدای چیزی سنگین که در آب کشیده می شود و همه جا را خیس کرده و صدای چک چک قطرات آب، چیزهایی هستند که مانند سوزن در بدن او فرو می روند. در تاریکی مطلق، تنها نور باریکی که از اتاقی به بیرون راه پیدا کرده، دیده می شود. در این لحظه، لارا خودش را در دنیایی می بیند که بسیار خشن است. او غرق در این افکار است که ناگهان صدای کشیده شدن طنابی شنیده می شود. ترس وجود او را فرا می گیرد و به یکباره متوجه می شود که در یک غار بسیار تاریک قرار دارد، اما او زندانی شده و به صورت برعکس از سقف غار آویزان است. لارا هیچ ابزاری در اختیار ندارد و نمی تواند خودش را آزاد کند. در کنارش فرد دیگری به همان صورت قرار دارد، اما او مرده است.

اینجاست که ترس او را در خودش غرق می کند. او با کمک بازیکن شروع به حرکت کردن می کند و موفق می شود کمی خودش را به عقب و جلو ببرد. او می گوید: "من نمی توانم اینطوری بمیرم." در این لحظه لارا به شدت عصبی شده بود. او برای آزاد شدن از این وضعیت، تمام تلاش خود را می کند تا اینکه سرانجام موفق می شود و محکم به زمین برخورد می کند. دنیای Tomb Raider اینبار بسیار فیزیکی شده و لارا باید از هر چیزی که به دستش می رسد، استفاده کند. لارا می داند که به وسیله قسمتی از لباسش، طناب و یک تکه چوب می تواند یک مشعل درست کند. دوربین بازی آرام حرکت می کند و قصد دارد اتفاقی که می خواهد رخ بدهد را به نمایش دربیاورد. دوربین همین طور حرکت می کند و سپس لارا را نشان می دهد که قلبش به شدت می تپد.

آثار زخم روی دست و بازوهای او مشخص می شوند. در این نما، برای اولین بار بود که لارا بدون سلاح های همیشگی اش به نمایش درمی آمد. لارا ایستاده، به محیطی که در آن قرار دارد، نگاه می کند و می گوید: "اینجا کجاست؟" با ترس به جلو حرکت می کند و بازیکن او را به قسمت های مختلف غار می برد، شاید چیز به درد بخوری پیدا شود. همین جستجوها ما را به اتاق برزگی برد که شمع در آن روشن بود. در این اتاق، یک جسد انسان قرار داشت که از سقف آویزان شده بود و مشخص بود که تازه است. این جسد تنها چیز جدیدی بود که در این اتاق پر از اسکلت وجود داشت. در این لحظه لارا به خود گفت: "خدایا، نه! آن ها با تو چه کار کرده اند؟" صدای پایی که از دور شنیده می شود، به لارا هشدار می دهد که کسی در حال نزدیک شدن است.

تنها راه خروج از اینجا همان راهی است که از آن وارد شده بود و اکنون فرد دیگری در آن حرکت می کند. لارا سریع مشعل را خاموش می کند. پس از مدتی که فکر می کند همه چیز آرام شده و خطری او را تهدید نمی کند، مشعل را روشن می کند و روبرویش پای مردی را می بیند. مرد او را از پشت می گیرد و زمانی که بازیکن سعی می کند لارا را از دست آن مرد نجات دهد، صدای مرموزی می گوید: "بسه، بسه دیگه! آرام باش. کمک، کمک. من آمده ام به تو کمک کنم!" این هم قسمتی از گیم پلی بازی بود که حتماً تصاویر منتشر شده از آن را دیده اید. مسلماً گیم پلی جالبی برای این عنوان طراحی شده که به نظر من تجربه جدیدی در سری بازی های Tomb Raider به وجود آورده است. به هر حال به عنوان یکی از طرفدران این سری از بازی ها، امیدوارم که با یک نسخه خوب روبرو باشیم تا دوباره نام این سری از بازی ها را بر سر زبان ها بیندازد.


نظر

در مورد داستان بازی نظر خاصی نمی توان داد . داستان بازی یکی از پیچیده ترین داستانهای دهه اخیر است و یکی از بدترین قسمتهای این بازی بشمار می رود . داستانی که نه به نسخه های قبلی Parasite Eve ارتباط دارد و نه هیجانی جدید برای یک تجربه جدید . داستان در واقع در مورد سفر به گذشته ، اینده و حال است و شخصیت Aya Brea با سفر به زمان قصد نجات دنیا در زمان حال را دارد . داستان بازی می توانست به مراتب بهتر کار شود و پیچیدیگی ها اینچنینی نداشته باشد . اگر از دوستداران سری PE بوده اید و از 13 سال گذشته خاطراتش را با خود حمل کرده اید از پایان این شماره نیز بسختی عصبانی خواهید شد .

گرافیک بهترین قسمت این بازی را تشکیل می دهد . محیط بشدت زیبا و پر جزئیات طراحی شده است و زیبایی خاص خود را دارد و با وجود سرد و بی روح بودن ان دوست دارید تمامی قسمتها را جستجو کنید . طراحی شخصیتهای بازی بخصوص Aya بشدت عالی کار شده و جزئیات فراوانی دارند و بشدت زیبا طراحی شده اند . انیمیشن شخصیتها نیز به نرمی انجام شده و به روانی در کنسول دستی سونی به نمایش در می اید . جزئیات شخصیتها بحدی بالاست که گاهی شک می کنید که در حال انجام یک بازی در پلتفرم PSP هستید . برای مثال در بازی به مرور زمان و ضرباتی که Aya از دشمنان و باس فایتهای بازی می خورد لباسهایش کثیف ، خونین و پاره می شود و بعد از مدتی به وضوح این جزئیات مشهود می شوند . طراحی دشمنان بازی و باسها نیز به خوبی انجام شده و دشمنان نیز طراحی خوبی دارند و از تنوع خوبی برخوردار هستند . افکتهای موجود در بازی مانند پرشها و Jump های صورت گرفته و Orb ها بشدت زیبا طراحی شده اند و خیره کننده هستند .

بعد از گذر از گرافیک بازی به جادوی همیشگی Square Enix برخورد خواهیم کرد . Square Enix مانند همیشه در این بازی نیز مارا پذیرای ویدئوهای با کیفیت خیره کننده کرده است . به جرات می توان گفت ویدئوهای پخش شده در بازی در نوع خود بهترین هستند و با یکی از زیباترین بخشهای بازی روبرو هستیم . ویدئوهایی که در مراحل بازی پخش می شوند بشدت زیبا ، جذاب و گیرا هستند و در بعضی قسمتها مانند لحظه افتادن کلت Aya در خون در Episode 1 بازی شمارا غرق در خود می کند .

بخش صداگذاری بازی نیز به خوبی صورت گرفته است و دیالوگهای صورت گرفته بین شخصیتها به خوبی انجام می شود و بدون هیچ عیب نقصی داستان نه چندان گیرای بازی را تشکیل می دهند . موسیقی های بازی نیز در نوع خود عالی کار شده است و اگر شماره های قبلی این سری را بازی کرده باشید با شنیدن Remix موسیقی های قدیمی این سری به خاطرات گذشته خود در این بازی وارد می شوید که بشدت زیبا هستند . موسیقی های بازی ضرباهنگ خوبی دارند و در زمان مبارزات قدرت گرفته و شما را با خود همراه می سازند . موسیقی های جدید نیز بهمراه موسیقی های قدیمی این سری به بهترین شکل ساخته شده اند و یکی دیگر از بخشهای خوب بازی را شامل می شوند .

گیم پلی بازی نیز به خوبی طراحی شده و جذابیتهای زیادی دارد . سیستم سنگر گیری و کاور گیری بازی به سبک بازی Geow انجام شده و شما با پناه گرفتن می توانید به دشمنان خود حمله ور شوید . از قابلیتهای اصلی Aya می توان به قابلیت Overdive اشاره کرد که کارامدترین ویژگی Aya می باشد و بازی را جذاب تر می کند . با این قابلیت قادر به وارد شدن به کالبد شخصیت دیگری را دارید و می توانید خود را از مهلکه نجات دهید . برای مثال شما میتوانید در نبردها تا سر حد مرگ بجنگید و در زمان اتمام Life خود با زدن کلید مثلث به کالبد فرد دیگری بروید و به دشمن موردنظر ادامه حمله خود را انجام دهید . با این ویژگی شما می توانید در زمان حمله به باس فایتها بین شخصیتهای بازی سوئیچ کرده و هر یک را در موقعیت مناسبی از لحاظ کاور گیری و . . . قرار دهید . البته باید مراقب این شخصیتها و NPC ها باشید تا براحتی کشته نشوند چون تا زمان بازسازی و بازگشت دوباره NPC ها باید به تنهایی مبارزه کنید . از دیگر همکاری این NPC ها با Aya می توان به دستور شلیک اشاره کرد که با فرمان Aya و پر شدن خط فرمان تمامی NPC ها دشمن مورد نظر را مورد هدف قرار می دهند و بعد از ضعیف شدن باس فایت شما می توانید با نفوذ به مغز باس فایت و یا دشمنان دیگر انها را از درون نابود کنید .

در بازی کریستالهایی قرمز رنگ و موجوداتی قرمز رنگ قرار دارند که کلید اتمام هر قسمت هستند و قبل از مبارزه با دشمنان باید انهارا نابود کرد تا مراحل پایان یابند ، در غیر این صورت نبردها تا ابد ادامه خواهند داشت . در بازی شما قابلیت نفوذ به یارهای خودی ، دشمنان ، تانک و . . . را نیز خواهید داشت . قابلیتهای شما و Life شما نیز قادر به Upgrade شدن می باشد و شما می توانید سلامتی خود و اسلحه های خود را نیز اپگرید کنید . در هر مرحله و یا بهتر است بگویم اپیزود شما توانایی حمل 4 اسلحه را خواهید داشت که یار همیشگی شما کلت تان می باشد که تیرهایش نیز بی نهایت بوده و در زمان اتمام مهمات شما تنها اسلحه شما خواهد بود . البته با سوییچ بین شخصیتهای دیگر اسلحه های انها نیز به شما منتقل شده و امکان استفاده از انها را نیز خواهید شد . از باقی مهمات نیز می توان به چندین نارنجک اشاره کرد که در هر مرحله بشما داده می شود و از قدرت تخریب بالایی نیز برخوردار هستند . از قدرتهای جادویی Aya نیز تنها می توان به خط Liberation اشاره کرد که با پرشدن ان شما برای چندین ثانیه اسلحه هایی قدرتمند و بی نهایت بدست می گیرید و می توانید با ضرباهنگ سریع ان به نابودی دشمنان مشغول شوید .

در کل بازی Parasite Eve : The 3rd Birthday یک بازی موفق و خوب بوده که برای کنسول دستی PSP با قدرت تمام منتشر شده و با آیتمهایی که با اتمام بازی بدست می آید حس تکرار بازی را چندین برابر می کند . اما شاید تنها نقطه ضعف بازی را بتوان داستان ان دانست که برای طرفداران قدیمی این سری چندان خوشایند بنظر نیاید .


نظر


گرافیک و فیزیک بازی
گرافیک بازی نیز زیباست . موتور گرافیکی این سری تغییر کرده و به صورت Next Gen در آمده .در اینجا به بیان ویژگی ها ی برجسته ی گرافیک و فیزیک بازی نسبت به سری های قبل می پردازم. لارا دارای بیش از 1000 انیمیشن فیزیکی هست که این انیمیشن ها بر اساس حرکات یک ژیمناست المپیک توسط Eidos طراحی شده است.برای مثال لارا هنگامی که یک میله رو بر می داره دست دیگرش رو برای کنار زدن بوته ها و دیگر آیتم ها استفاده می کنه.لارا هنگام استفاده از اسلحه شکلک در میاره و موقع موفقیت و خشنودی لبخندی می زنه . برای طراحی مدل لارا ، چند ضلعی های استفاده شده در Underworld 10 برابر بیشتر از Legend است. لارا ممکنه بر اثر برخی از فعالیتهاش کثیف بشه.مانند عبور از چاله ها ، حرکت از لبه ی صفره ها و غلتیدن در زمین.این گل و لای ها در بدن لارا و لباسهاش باقی می مونه.علی رغم این ، ایستادن در زیر باران این گل و لای ها را پاک می کنه.هنگام قطع باران نیز لباسهای لارا خشک می شه. محیط اطراف شما در Underworld از یک سیستم روشنایی (Lighting) چندگانه استفاده می کنه که Dynamic Lighting را با Light-Mapping ترکیب می کنه.خود لارا نیز توسط روشنایی غیر مستقیم هم اندکی روشن تر نشان داده می شه.یعنی اینکه بازتاب نور از اشیاء موجود در محیط اطراف او ، رنگ و شکل ظاهری او را تغییر می دهند.مثلا اگر در کنار شاخ و برگ درختان بایستید ، رنگ پوست لارا اندکی به سبز متمایل می شود.نواحی بیرونی واقعا دارای کیفیت بالایی بودند.ابرهای سیاه و پر جزئیات در افق حرکت می کردند و زمانی که رعدوبرق از میان آسمان به طور ناگهانی تشعشع می کند و در زمین سایه هایی را به وجود می آورند . باران چند لایه ای به زمین می بارد ، و درختان توسط بادهای قوی به حرکت در می آیند.Eidos از هزاران عکس از واقعیت گرفته شده استفاده کرده تا آثار موجود در بازی رو بوجود بیاره.فیزیک تخریب نیز ، بهبود داده شده ی سیستم فیزیک پویای سری Legend است.به این صورت که هر ویرانی در بازی به همان صورت باقی خواهد ماند و همچنین این سیستم هر ویرانی را به طور دائم به محیط بازتاب میکنه.به خاطر اندازه و طبیعتی که مراحل دارند ، بازیکنان می توانند از ویرانی هایی که به وجود آورده اند به عنوان نشانه ی برای بازگشت به مناطق قبلی استفاده کنند.این می تونه برای کاهش دادن احتمال گم شدن در این دنیای بی خط و نشان بسیار مفید باشه. بازی دارای یک سیستم متریال پیچیده است به این صورت که هر گونه رطوبت و نرمی محیط را بازتاب می کنه. لارا به فیزیک اطراف خود واکنش می دهد.مثلا هنگام عبور از یک میله یا هنگاه استفاده از قلاب ممکن است به خاطر رطوبت و شرایط بارانی ، لیز بخوره و زمین بیفته.
هوش مصنوعی
هوش مصنوعی دشمنان و حیوانات و واکنش یا حمله ی آنها بر اساس تهدیدی است که از خط دیدشون دریافت می کنند.برای مثال در برخورد با دشمنان شما مجبور نیستید که با آنها بجنگید.مثلا هنگام مواجه با یک پلنگ یا جگوار می توانید فرار کنید و به سمت یک شکارچی بروید ، در این شرایط مشاهده می کنید که پلنگ با شکارچی در گیر می شود و شما به راحتی می توانید کنار بایستید و آنها را مشاهده کنید البته باید مراقب هم باشید چون ممکنه آنها نیز همین کار را روی شما انجام دهند.هر دوی دشمنان از کمینها و تاکتیکهای گروهی استفاده می کنند تا دشمنانشان را از بین ببرند همچنین هنگام نبرد به دنبال مکانی برای پناه گرفتن و محافظت هستند و در صورت نیاز عقب نشینی می کنند .همانطور که در نمونه ی بخش گیم پلی مطرح شد ، لارا هنگام مواجه با یکی از حیوانات وحشی مانند جگوار ، می تونه با استفاده از یک میله آن را مجبور به عقب نشینی کنه. در کل هوش مصنوعی این بازی تا این لحظه قابل قبول و خوب است.
گیم پلی
گیم پلی بازی پیشرفت قابل توجهی نسبت به سری های قبل کرده است.شما در بازی دارای همان کلتهایتان هستید.به گفته ی Eidos شما قادرید دوهدف متفاوت را با کلتهایتان مورد شلیک قرار دهید و همچنین قادرید تا هنگامی که در لبه ها آویزان هستید با یک دست ، خود را نگه دارید و با یک دست دیگر به دشمنان شلیک کنید.همچنین در بازی قادر خواهید بود تا از اسلحه های جدیدی از جمله نارنجکهای چسبنده استفاده کنید و یا اشیاء اطراف را بردارید. شما در بازی باید به برخی از آبجکتها اعتماد کنید تا بتوانید کارتان را انجام دهید.مثلا در صحنه ای که دیدیم لارا یک میله را که یکی از شکارچیان جا گذاشته بود رو برمی داره . علی رغم اینکه شما می توانید از برخی از آبجکتها هنگام مبارزه استفاده کنید -- می توانید در حالی که آنها را نگه داشته اید هم بدوید و هم شلیک کنید - میله ها استفاده های مهم دیگری هم دارند مهمترین آن پیش رفتن به نواحی دیگر است.با بررسی برخی ستونها متوجه می شوید که آنها دارای یک حفره هستند که می توانید آن میله را در حفره فرو کنید و با استفاده از آن به لبه ی دیگر تاب بخورید. یا اینکه میله ها را از دیوار جدا کنید و آنها را در حفره های دیگر فرو کنید.برخی از میله ها این قابلیت را دارند تا بتوان روی آنها راه رفت.Eidos از این بخش استفاده کرده تا مکانیک جدید Balancing رو نشون بده.علاوه بر استفاده از آبجکتها ، شما هنوز قلابتان را به همراه دارید اما این بار دیدن نقاطی که برای وصل کردن قلاب لازم است اندکی سخت تر است.شما ممکنه یه کم کارهای کاراگاهی انجام بدید تا بتونید پیداشون کنید.
حالا شما می توانید قلابتان را با آبجکتها به کار ببرید.در یک نقطه از نمایش ، آبی که از زیر یک شکاف در زمین جاری میشد ، یک گذرگاه مخفی را آشکار می کنه.متصل کردن قلاب به یک نقطه برای آویزان شدن و حرکت عمودی به ستون سنگی باعث میشه که بخش سست بالایی بریزه و کف زمین رو بشکنه و یک منطقه ی مخفی آشکار بشه.بسیاری از معماها در Underworld می توانند به روشهای گوناگون حل شوند و یکی از این راهها هم می تونه پریدن بر روی ستونها و پایین آوردن اونها توسط وزن لارا باشه
Underworld دارای یک روش - بالا رفتن آزاد - است که به لارا اجازه می دهد تا با روشی همچون اسپایدر من از لبه های مقعر ، صاف و محدب بالا بره ، البته تا جایی که سطح طراحی شده او را پشتیبانی بکنه.
محیط اطراف شما بسیار انعطاف پذیر است به طوری که صرفا یک راه معین برای رفتن در یک مرحله وجود ندارد.در واقع بازیکنان قادر خواهند بود تا راه مخصوص خودشان را برای حرکت در محیط استفاده کنند.
تکنیک جدید حرکتی که سازندگان در بازی قرار داده اند این است که لارا قادر است تا با ضربات سریع پا به دیوارهای پایه های باریک و نزدیک به هم هنگام پرش ، به بلندی های جدیدی دست یابد.(مثل شاهزاده ی ایرانی)
سازندگان برای اینکه به لارا یک روش دم دست جنگ بدهند یک سری جدید از توانایهای نبرد را برای او قرار داده اند.برای مثال لارا برای ضربه زدن به دشمنان از مشت ، ضربات زانو و پا و پرش های آکروباتیک استفاده کنه.همان طور که گفته شد لارا می تونه از میله ها و برخی آبجکتهای دیگر برای نبرد استفاده کنه.مثلا لارا می تونه از یک میله برای ضربه زدن به بینی یک جگوار استفاده کنه و اون رو مجبور به فرار کنه.
 
 
داستان بازی

 در مورد موضوع و داستان بازی سکوت اختیار کرده است ، اما آشکار کرد که این بخش مخصوص از بازی (که به نمایش در آمده بود ) با باز کردن دروازه هایی به دنیای Mayan زیر زمین ، حل می شود. بنا به اطلاعات بدست آمده ، مایان ها از یک تقویم که 360 روز در سال داشت استفاده می کردند علاوه بر این 360 روز ، 5 روز گمشده هم بین یک سال و سال بعدی وجود داشت و دروازه های جهنم در این روزهای مرموز باز می شوند. برای انجام این کار شما باید تاریخ رو در یک تقویم Mayan به تاریخ یکی از روزهای گمشده تغییر بدید(در واقع یک سری صفحه های سنگی روی هم افتاده در روی زمین عوض کنید).این امر با حل کردن معماهایی که که شامل خلاص کردن چندین دنده در تقویم و حرکت دادن صفحات است، عملی می شود و دروازه ها به طور نمایشی و مهیج شروع به باز شدن به Underworld که Xibalba هم گفته می شه می کنند.سپس لارا یک زمان محدود برای رسیدن به دروازه ها دارد.خوشبختانه شما موتورسیکلت لارا رو دم دست دارید همان موتور در Legend که دوباره در Underworld ظاهر میشه.شما با موتور وارد دروازه می شوید و ...


نظر

دانلود بازی بسیار زیبای Crash Bandicoot 3 برای کامپیوتر

این بار قصد معرفی یک بازی جدید و بسیار زیبا را داریم که دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد. اگر شما هم از کسانی باشید که با بازی های کامپیوتری آشنایی دارید، حتما بازی بسیار زیبای Crash Bandicoot را می شناسید. حتما تمامی علاقمندان به بازی های کامپیوتری و به خصوص علاقمندان به پلی استیشن با بازی Crash Bandicoot آشنایی کامل دارند و با این شخصیت دوست داشتنی و سمبل بازی های Playstation خاطرات بسیاری دارند. نسخه ای که هم اکنون برای دانلود شما عزیزان قرار داده ایم همان نسخه ی مخصوص کنسول های پلی استیشن 1 بازی بسیار معروف کراش می باشد که دارای محیطی با گرافیک خوب و سرگرم کننده می باشد که در این بازی شما باید با شخصیت کراش مسافتی را پیاده طی کنید و مراحل بازی را پشت سر بگذارید.