سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی بازیهای کامپیوتری

نظر

در مورد داستان بازی نظر خاصی نمی توان داد . داستان بازی یکی از پیچیده ترین داستانهای دهه اخیر است و یکی از بدترین قسمتهای این بازی بشمار می رود . داستانی که نه به نسخه های قبلی Parasite Eve ارتباط دارد و نه هیجانی جدید برای یک تجربه جدید . داستان در واقع در مورد سفر به گذشته ، اینده و حال است و شخصیت Aya Brea با سفر به زمان قصد نجات دنیا در زمان حال را دارد . داستان بازی می توانست به مراتب بهتر کار شود و پیچیدیگی ها اینچنینی نداشته باشد . اگر از دوستداران سری PE بوده اید و از 13 سال گذشته خاطراتش را با خود حمل کرده اید از پایان این شماره نیز بسختی عصبانی خواهید شد .

گرافیک بهترین قسمت این بازی را تشکیل می دهد . محیط بشدت زیبا و پر جزئیات طراحی شده است و زیبایی خاص خود را دارد و با وجود سرد و بی روح بودن ان دوست دارید تمامی قسمتها را جستجو کنید . طراحی شخصیتهای بازی بخصوص Aya بشدت عالی کار شده و جزئیات فراوانی دارند و بشدت زیبا طراحی شده اند . انیمیشن شخصیتها نیز به نرمی انجام شده و به روانی در کنسول دستی سونی به نمایش در می اید . جزئیات شخصیتها بحدی بالاست که گاهی شک می کنید که در حال انجام یک بازی در پلتفرم PSP هستید . برای مثال در بازی به مرور زمان و ضرباتی که Aya از دشمنان و باس فایتهای بازی می خورد لباسهایش کثیف ، خونین و پاره می شود و بعد از مدتی به وضوح این جزئیات مشهود می شوند . طراحی دشمنان بازی و باسها نیز به خوبی انجام شده و دشمنان نیز طراحی خوبی دارند و از تنوع خوبی برخوردار هستند . افکتهای موجود در بازی مانند پرشها و Jump های صورت گرفته و Orb ها بشدت زیبا طراحی شده اند و خیره کننده هستند .

بعد از گذر از گرافیک بازی به جادوی همیشگی Square Enix برخورد خواهیم کرد . Square Enix مانند همیشه در این بازی نیز مارا پذیرای ویدئوهای با کیفیت خیره کننده کرده است . به جرات می توان گفت ویدئوهای پخش شده در بازی در نوع خود بهترین هستند و با یکی از زیباترین بخشهای بازی روبرو هستیم . ویدئوهایی که در مراحل بازی پخش می شوند بشدت زیبا ، جذاب و گیرا هستند و در بعضی قسمتها مانند لحظه افتادن کلت Aya در خون در Episode 1 بازی شمارا غرق در خود می کند .

بخش صداگذاری بازی نیز به خوبی صورت گرفته است و دیالوگهای صورت گرفته بین شخصیتها به خوبی انجام می شود و بدون هیچ عیب نقصی داستان نه چندان گیرای بازی را تشکیل می دهند . موسیقی های بازی نیز در نوع خود عالی کار شده است و اگر شماره های قبلی این سری را بازی کرده باشید با شنیدن Remix موسیقی های قدیمی این سری به خاطرات گذشته خود در این بازی وارد می شوید که بشدت زیبا هستند . موسیقی های بازی ضرباهنگ خوبی دارند و در زمان مبارزات قدرت گرفته و شما را با خود همراه می سازند . موسیقی های جدید نیز بهمراه موسیقی های قدیمی این سری به بهترین شکل ساخته شده اند و یکی دیگر از بخشهای خوب بازی را شامل می شوند .

گیم پلی بازی نیز به خوبی طراحی شده و جذابیتهای زیادی دارد . سیستم سنگر گیری و کاور گیری بازی به سبک بازی Geow انجام شده و شما با پناه گرفتن می توانید به دشمنان خود حمله ور شوید . از قابلیتهای اصلی Aya می توان به قابلیت Overdive اشاره کرد که کارامدترین ویژگی Aya می باشد و بازی را جذاب تر می کند . با این قابلیت قادر به وارد شدن به کالبد شخصیت دیگری را دارید و می توانید خود را از مهلکه نجات دهید . برای مثال شما میتوانید در نبردها تا سر حد مرگ بجنگید و در زمان اتمام Life خود با زدن کلید مثلث به کالبد فرد دیگری بروید و به دشمن موردنظر ادامه حمله خود را انجام دهید . با این ویژگی شما می توانید در زمان حمله به باس فایتها بین شخصیتهای بازی سوئیچ کرده و هر یک را در موقعیت مناسبی از لحاظ کاور گیری و . . . قرار دهید . البته باید مراقب این شخصیتها و NPC ها باشید تا براحتی کشته نشوند چون تا زمان بازسازی و بازگشت دوباره NPC ها باید به تنهایی مبارزه کنید . از دیگر همکاری این NPC ها با Aya می توان به دستور شلیک اشاره کرد که با فرمان Aya و پر شدن خط فرمان تمامی NPC ها دشمن مورد نظر را مورد هدف قرار می دهند و بعد از ضعیف شدن باس فایت شما می توانید با نفوذ به مغز باس فایت و یا دشمنان دیگر انها را از درون نابود کنید .

در بازی کریستالهایی قرمز رنگ و موجوداتی قرمز رنگ قرار دارند که کلید اتمام هر قسمت هستند و قبل از مبارزه با دشمنان باید انهارا نابود کرد تا مراحل پایان یابند ، در غیر این صورت نبردها تا ابد ادامه خواهند داشت . در بازی شما قابلیت نفوذ به یارهای خودی ، دشمنان ، تانک و . . . را نیز خواهید داشت . قابلیتهای شما و Life شما نیز قادر به Upgrade شدن می باشد و شما می توانید سلامتی خود و اسلحه های خود را نیز اپگرید کنید . در هر مرحله و یا بهتر است بگویم اپیزود شما توانایی حمل 4 اسلحه را خواهید داشت که یار همیشگی شما کلت تان می باشد که تیرهایش نیز بی نهایت بوده و در زمان اتمام مهمات شما تنها اسلحه شما خواهد بود . البته با سوییچ بین شخصیتهای دیگر اسلحه های انها نیز به شما منتقل شده و امکان استفاده از انها را نیز خواهید شد . از باقی مهمات نیز می توان به چندین نارنجک اشاره کرد که در هر مرحله بشما داده می شود و از قدرت تخریب بالایی نیز برخوردار هستند . از قدرتهای جادویی Aya نیز تنها می توان به خط Liberation اشاره کرد که با پرشدن ان شما برای چندین ثانیه اسلحه هایی قدرتمند و بی نهایت بدست می گیرید و می توانید با ضرباهنگ سریع ان به نابودی دشمنان مشغول شوید .

در کل بازی Parasite Eve : The 3rd Birthday یک بازی موفق و خوب بوده که برای کنسول دستی PSP با قدرت تمام منتشر شده و با آیتمهایی که با اتمام بازی بدست می آید حس تکرار بازی را چندین برابر می کند . اما شاید تنها نقطه ضعف بازی را بتوان داستان ان دانست که برای طرفداران قدیمی این سری چندان خوشایند بنظر نیاید .