سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی بازیهای کامپیوتری

نظر


گرافیک و فیزیک بازی
گرافیک بازی نیز زیباست . موتور گرافیکی این سری تغییر کرده و به صورت Next Gen در آمده .در اینجا به بیان ویژگی ها ی برجسته ی گرافیک و فیزیک بازی نسبت به سری های قبل می پردازم. لارا دارای بیش از 1000 انیمیشن فیزیکی هست که این انیمیشن ها بر اساس حرکات یک ژیمناست المپیک توسط Eidos طراحی شده است.برای مثال لارا هنگامی که یک میله رو بر می داره دست دیگرش رو برای کنار زدن بوته ها و دیگر آیتم ها استفاده می کنه.لارا هنگام استفاده از اسلحه شکلک در میاره و موقع موفقیت و خشنودی لبخندی می زنه . برای طراحی مدل لارا ، چند ضلعی های استفاده شده در Underworld 10 برابر بیشتر از Legend است. لارا ممکنه بر اثر برخی از فعالیتهاش کثیف بشه.مانند عبور از چاله ها ، حرکت از لبه ی صفره ها و غلتیدن در زمین.این گل و لای ها در بدن لارا و لباسهاش باقی می مونه.علی رغم این ، ایستادن در زیر باران این گل و لای ها را پاک می کنه.هنگام قطع باران نیز لباسهای لارا خشک می شه. محیط اطراف شما در Underworld از یک سیستم روشنایی (Lighting) چندگانه استفاده می کنه که Dynamic Lighting را با Light-Mapping ترکیب می کنه.خود لارا نیز توسط روشنایی غیر مستقیم هم اندکی روشن تر نشان داده می شه.یعنی اینکه بازتاب نور از اشیاء موجود در محیط اطراف او ، رنگ و شکل ظاهری او را تغییر می دهند.مثلا اگر در کنار شاخ و برگ درختان بایستید ، رنگ پوست لارا اندکی به سبز متمایل می شود.نواحی بیرونی واقعا دارای کیفیت بالایی بودند.ابرهای سیاه و پر جزئیات در افق حرکت می کردند و زمانی که رعدوبرق از میان آسمان به طور ناگهانی تشعشع می کند و در زمین سایه هایی را به وجود می آورند . باران چند لایه ای به زمین می بارد ، و درختان توسط بادهای قوی به حرکت در می آیند.Eidos از هزاران عکس از واقعیت گرفته شده استفاده کرده تا آثار موجود در بازی رو بوجود بیاره.فیزیک تخریب نیز ، بهبود داده شده ی سیستم فیزیک پویای سری Legend است.به این صورت که هر ویرانی در بازی به همان صورت باقی خواهد ماند و همچنین این سیستم هر ویرانی را به طور دائم به محیط بازتاب میکنه.به خاطر اندازه و طبیعتی که مراحل دارند ، بازیکنان می توانند از ویرانی هایی که به وجود آورده اند به عنوان نشانه ی برای بازگشت به مناطق قبلی استفاده کنند.این می تونه برای کاهش دادن احتمال گم شدن در این دنیای بی خط و نشان بسیار مفید باشه. بازی دارای یک سیستم متریال پیچیده است به این صورت که هر گونه رطوبت و نرمی محیط را بازتاب می کنه. لارا به فیزیک اطراف خود واکنش می دهد.مثلا هنگام عبور از یک میله یا هنگاه استفاده از قلاب ممکن است به خاطر رطوبت و شرایط بارانی ، لیز بخوره و زمین بیفته.
هوش مصنوعی
هوش مصنوعی دشمنان و حیوانات و واکنش یا حمله ی آنها بر اساس تهدیدی است که از خط دیدشون دریافت می کنند.برای مثال در برخورد با دشمنان شما مجبور نیستید که با آنها بجنگید.مثلا هنگام مواجه با یک پلنگ یا جگوار می توانید فرار کنید و به سمت یک شکارچی بروید ، در این شرایط مشاهده می کنید که پلنگ با شکارچی در گیر می شود و شما به راحتی می توانید کنار بایستید و آنها را مشاهده کنید البته باید مراقب هم باشید چون ممکنه آنها نیز همین کار را روی شما انجام دهند.هر دوی دشمنان از کمینها و تاکتیکهای گروهی استفاده می کنند تا دشمنانشان را از بین ببرند همچنین هنگام نبرد به دنبال مکانی برای پناه گرفتن و محافظت هستند و در صورت نیاز عقب نشینی می کنند .همانطور که در نمونه ی بخش گیم پلی مطرح شد ، لارا هنگام مواجه با یکی از حیوانات وحشی مانند جگوار ، می تونه با استفاده از یک میله آن را مجبور به عقب نشینی کنه. در کل هوش مصنوعی این بازی تا این لحظه قابل قبول و خوب است.
گیم پلی
گیم پلی بازی پیشرفت قابل توجهی نسبت به سری های قبل کرده است.شما در بازی دارای همان کلتهایتان هستید.به گفته ی Eidos شما قادرید دوهدف متفاوت را با کلتهایتان مورد شلیک قرار دهید و همچنین قادرید تا هنگامی که در لبه ها آویزان هستید با یک دست ، خود را نگه دارید و با یک دست دیگر به دشمنان شلیک کنید.همچنین در بازی قادر خواهید بود تا از اسلحه های جدیدی از جمله نارنجکهای چسبنده استفاده کنید و یا اشیاء اطراف را بردارید. شما در بازی باید به برخی از آبجکتها اعتماد کنید تا بتوانید کارتان را انجام دهید.مثلا در صحنه ای که دیدیم لارا یک میله را که یکی از شکارچیان جا گذاشته بود رو برمی داره . علی رغم اینکه شما می توانید از برخی از آبجکتها هنگام مبارزه استفاده کنید -- می توانید در حالی که آنها را نگه داشته اید هم بدوید و هم شلیک کنید - میله ها استفاده های مهم دیگری هم دارند مهمترین آن پیش رفتن به نواحی دیگر است.با بررسی برخی ستونها متوجه می شوید که آنها دارای یک حفره هستند که می توانید آن میله را در حفره فرو کنید و با استفاده از آن به لبه ی دیگر تاب بخورید. یا اینکه میله ها را از دیوار جدا کنید و آنها را در حفره های دیگر فرو کنید.برخی از میله ها این قابلیت را دارند تا بتوان روی آنها راه رفت.Eidos از این بخش استفاده کرده تا مکانیک جدید Balancing رو نشون بده.علاوه بر استفاده از آبجکتها ، شما هنوز قلابتان را به همراه دارید اما این بار دیدن نقاطی که برای وصل کردن قلاب لازم است اندکی سخت تر است.شما ممکنه یه کم کارهای کاراگاهی انجام بدید تا بتونید پیداشون کنید.
حالا شما می توانید قلابتان را با آبجکتها به کار ببرید.در یک نقطه از نمایش ، آبی که از زیر یک شکاف در زمین جاری میشد ، یک گذرگاه مخفی را آشکار می کنه.متصل کردن قلاب به یک نقطه برای آویزان شدن و حرکت عمودی به ستون سنگی باعث میشه که بخش سست بالایی بریزه و کف زمین رو بشکنه و یک منطقه ی مخفی آشکار بشه.بسیاری از معماها در Underworld می توانند به روشهای گوناگون حل شوند و یکی از این راهها هم می تونه پریدن بر روی ستونها و پایین آوردن اونها توسط وزن لارا باشه
Underworld دارای یک روش - بالا رفتن آزاد - است که به لارا اجازه می دهد تا با روشی همچون اسپایدر من از لبه های مقعر ، صاف و محدب بالا بره ، البته تا جایی که سطح طراحی شده او را پشتیبانی بکنه.
محیط اطراف شما بسیار انعطاف پذیر است به طوری که صرفا یک راه معین برای رفتن در یک مرحله وجود ندارد.در واقع بازیکنان قادر خواهند بود تا راه مخصوص خودشان را برای حرکت در محیط استفاده کنند.
تکنیک جدید حرکتی که سازندگان در بازی قرار داده اند این است که لارا قادر است تا با ضربات سریع پا به دیوارهای پایه های باریک و نزدیک به هم هنگام پرش ، به بلندی های جدیدی دست یابد.(مثل شاهزاده ی ایرانی)
سازندگان برای اینکه به لارا یک روش دم دست جنگ بدهند یک سری جدید از توانایهای نبرد را برای او قرار داده اند.برای مثال لارا برای ضربه زدن به دشمنان از مشت ، ضربات زانو و پا و پرش های آکروباتیک استفاده کنه.همان طور که گفته شد لارا می تونه از میله ها و برخی آبجکتهای دیگر برای نبرد استفاده کنه.مثلا لارا می تونه از یک میله برای ضربه زدن به بینی یک جگوار استفاده کنه و اون رو مجبور به فرار کنه.
 
 
داستان بازی

 در مورد موضوع و داستان بازی سکوت اختیار کرده است ، اما آشکار کرد که این بخش مخصوص از بازی (که به نمایش در آمده بود ) با باز کردن دروازه هایی به دنیای Mayan زیر زمین ، حل می شود. بنا به اطلاعات بدست آمده ، مایان ها از یک تقویم که 360 روز در سال داشت استفاده می کردند علاوه بر این 360 روز ، 5 روز گمشده هم بین یک سال و سال بعدی وجود داشت و دروازه های جهنم در این روزهای مرموز باز می شوند. برای انجام این کار شما باید تاریخ رو در یک تقویم Mayan به تاریخ یکی از روزهای گمشده تغییر بدید(در واقع یک سری صفحه های سنگی روی هم افتاده در روی زمین عوض کنید).این امر با حل کردن معماهایی که که شامل خلاص کردن چندین دنده در تقویم و حرکت دادن صفحات است، عملی می شود و دروازه ها به طور نمایشی و مهیج شروع به باز شدن به Underworld که Xibalba هم گفته می شه می کنند.سپس لارا یک زمان محدود برای رسیدن به دروازه ها دارد.خوشبختانه شما موتورسیکلت لارا رو دم دست دارید همان موتور در Legend که دوباره در Underworld ظاهر میشه.شما با موتور وارد دروازه می شوید و ...